• Regulamin

Regulamin sklepu internetowego

1. Przedsiębiorca, kontakt

1.1. Podmiotem prowadzącym sklep internetowy Dziob Druk, działający pod adresem www.dziobdruk.pl z siedzibą w Nowym Targu, ul.Harcerska 4, posiadający REGON: 528177050, NIP:7352711560

1.2. Klient ma możliwość kontaktu z prowadzącym sklep internetowy w każdy z poniższych sposobów:

- pod adresem E-sklep www.dziobdruk.pl
- telefonicznie pod numerem infolinii: 502287262 (koszt wg. cennika operatora),
- poprzez pocztę elektroniczną na adres: dziobdruk@interia.pl
- przez formularz kontaktowy na stronie sklepu internetowego

2. Ogólne zasady korzystania ze sklepu internetowego

2.1. Ze sklepu internetowego mogą korzystać tylko osoby, które ukończyły 18 lat.

2.2. Osoby rejestrujące się w sklepie internetowym oraz dokonujące tam zakupów podają swoje dane osobowe, które przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.


3. Zamawianie towarów

3.1. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową www.dziobdruk.pl

3.2. Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie sklepu znajdują się między innymi informacje o właściwościach towaru, jego cenie, materiale, z którego jest wykonany.

3.3. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy dla danej rzeczy, określając w szczególności rozmiar, kolor, liczbę sztuk a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje oraz liczbę sztuk zamawianych towarów.
4. Ceny

4.1. Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.

4.2. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.

4.3. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i Dziob Druk. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez Dziob Druk zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.

4.4. Dziob Druk zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian.


5. Dostępność zamówionych towarów

5.1. Wszystkie towary oferowane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi.

5.2. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.

5.3. W karcie produktu udostępniana jest pełna informacja o zakresie dostępnych rozmiarów.


6. Niemożność zrealizowania zamówienia

6.1. W przypadku braku danego towaru w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dziob Druk może odmówić zawarcia umowy sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.

6.2. W przypadku niezależnego od Dziob Druk braku możliwości doręczenia złożonego zamówienia do wskazanego przez Klienta punktu odbioru (spowodowanej np. niedostępnością wybranego punktu, czy przekroczeniem gabarytu paczki) Dziob Druk zastrzega możliwość wykorzystania w celu doręczenia przesyłki danych podanych do rachunku lub innego adresu alternatywnego, jeżeli został podany przy składaniu zamówienia.


7. Dostawa oraz płatność

7.1. Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski.

7.2. W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności online, zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpływu należności za zamówiony towar.

7.3. Jeżeli wybrany towar jest dostępny, a Klient wybrał sposób dostawy, to czas dostawy wynosi od 1 do 14 dni roboczych od dnia skutecznego złożenia zamówienia.

7.4. Czas dostawy może ulec wydłużeniu w okresach wyprzedaży lub akcji specjalnych.

7.5. UWAGA: W przypadku wyboru jako formy płatności jednej z aktualnie dostępnych płatności online, realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpływie 100% należności za zamówienie, od tego też momentu należy liczyć termin, w ciągu którego towar zostanie przekazany Klientowi.

7.6. Dostarczaniem zamówień zajmuje się wybrana przez Dziob Druk firma kurierska.


8. Wykonanie umowy – termin

8.1 W zależności od rodzaju wybranej przez Klienta opcji dostawy zobowiązuje się do przekazania towaru Klientowi do odbioru w terminie od 1 do 14 dni roboczych liczonych od poprawnego złożenia zamówienia.

8.2 W przypadku braku towaru lub niemożliwości zrealizowania zamówienia z innej przyczyny, Dziob Druk niezwłocznie skontaktuje się z Klientem proponując możliwe w danej sytuacji rozwiązania. Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

9. Odstąpienie od umowy

9.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. zwrot towaru). Nie ma możliwości zwrotu rzeczy personalizowanych, tj. tworzonych specjalnie na życzenie klienta.

9.2. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.

9.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa do Dziob Druk jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:

- pocztą na adres: Ul. Harcerska 4 Lokal "Dziob Druk", 34-432 Nowy Targ.
- przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: dziobdruk.pl
- przez wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie sklepu internetowego w zakładce „Formularz odstąpienia od umowy” – przy czym nie jest to forma obowiązkowa.
- przez wypełnienie i wysłanie formularza on-line, dostępnego w panelu Klienta przy każdym zamówieniu; w przypadku skorzystania z tego formularza Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie o tym, iż Dziob Druk otrzymało jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Uwaga! Każdy ze sposobów przesłania oświadczenia jest dopuszczalny i wszystkie są równorzędne pod względem skuteczności. Dziob Druk zaleca jedynie korzystanie z formularza on-line dostępnego w panelu Klienta wyłącznie ze względu na łatwość i szybkość złożenia oświadczenia.

9.4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia przed upływem 30 dniowego terminu, o którym mowa w punkcie 9.2. powyżej.

9.5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Dziob Druk zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Dziob Druk), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Dziob Druk zostało poinformowane o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt 9.7. poniżej.

9.6. Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie - na przykład w przypadku zwrotu do salonu stacjonarnego sprzedawca może zaproponować zwrot należności w gotówce, na co Klient może, ale nie musi, wyrazić zgodę. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności w inny sposób niż sposób zapłaty za towar.

9.7. Dziob Druk może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanej rzeczy.

9.8. Rzeczy należy odesłać na adres: Ul. Harcerska 4 Lokal "Dziob Druk", 34-432 Nowy Targ, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.

9.9. Klient zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

9.10. Klient może skorzystać z płatnej opcji zwrotu rzeczy za pomocą przesyłki kurierskiej, w tym również poprzez automaty paczkowe czy tzw. punkty odbioru, za pośrednictwem Dziob Druk o ile w danym momencie Dziob Druk oferuje taką możliwość. W razie wyboru przez Klienta aktualnie oferowanego przez Dziob Druk sposobu płatnego zwrotu - koszt wybranej przez Klienta opcji przesyłki zostanie potrącony z należnej Klientowi kwoty zwrotu ceny. Oznacza to, iż należna Klientowi kwota z tytułu zwrotu towaru zostanie pomniejszona o koszt tej przesyłki.

9.12. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.



10. Reklamacje

10.1. Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, w stanie nadającym się użytku zgodnego z ich przeznaczeniem. Dziob Druk odpowiada za zgodność towaru z umową.

10.2. Każda rzecz kupiona w sklepie internetowym Dziob Druk może być reklamowana, w przypadku gdy Klient stwierdzi, że jest ona niezgodna z umową, jeżeli niezgodność ta ujawni się w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.

10.3 Klient może żądać naprawy reklamowanej rzeczy, bądź wymiany na rzecz nową – zgodną z umową. W przypadku, gdy wybrany przez Klienta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową okaże się niemożliwy, bądź związany z nadmiernymi kosztami dla Dziob Druk może doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę a miejsce wymiany bądź przez wymianę w miejsce żądanej przez Klienta naprawy.

10.4. W przypadku, gdy zarówno naprawa, jak i wymiana towaru okażą się nieskuteczne, Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub żądać obniżenia ceny reklamowanego towaru.

10.6. Reklamację można złożyć w sklepie stacjonarnym Dziob Druk lub drogą pocztową.

10.7. W przypadku reklamacji drogą pocztową, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia

10.8. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej droga pocztową lub kurierem, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.

10.9. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji złożonej w sklepie stacjonarnym – Klient otrzyma o tym informację w zależności od wyboru Klienta poprzez wiadomość e-mail lub sms i jest obowiązany odebrać towar w salonie w którym składał reklamację w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia.

10.10. Dziob Druk rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia, poprzez wiadomość e-mail bądź kontakt telefoniczny

10.11. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot należności za towar a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do sklepu



11. Wystawienie faktury

11.1. W przypadku żądania wystawienia faktury Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.

11.2. Dziob Druk nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych do faktury przez Klienta.

11.3. W przypadku faktur korygujących, niniejszy Regulamin stanowi dokumentację uzgadniającą warunki korekty w rozumieniu przepisu art. 29a ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i akceptację ze strony klienta, iż momentem zmniejszenia kwoty VAT naliczonego w rozliczeniu za dany okres jest moment wystawienia faktury korygującej przez Dziob Druk. Dziob Druk wystawia fakturę korygującą z chwilą zwrotu towaru do sklepu, co stanowi spełnienie warunków do wystawienia faktury korekty.



12. Przetwarzanie danych osobowych

12.1 W celu utrzymania konta Użytkownika oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży a także wykonywania obowiązków sprzedawcy wynikających z faktu zawierania umów sprzedaży na odległość LPP przetwarza dane osobowe Klienta, które Klient podaje dobrowolnie. Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka prywatności.



13. Opinie w sklepie internetowym

13.1. Klient sklepu internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej produktu, który kupił w sklepie internetowym Dziob Druk. Opinia może zostać wystawiona w formie oceny lub recenzji a także według własnej decyzji Klienta wraz z zamieszczeniem własnego zdjęcia produktu.

13.2. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupu danego produktu w sklepie internetowym Dziob Druk.

13.3. Klient wysyłając zdjęcie produktu w ramach wystawienia opinii o produkcie może wykorzystać jedynie zdjęcie, co do którego przysługuje mu pełnia praw autorskich a także posiada zgodę osoby uwiecznionej na zdjęciu na opublikowanie jej wizerunku na stronie internetowej sklepu. Nie zostaną opublikowane zdjęcia, co do których zachodzą wątpliwości czy uwieczniona na nich osoba godzi się na publikację swojego wizerunku (na przykład widoczne twarze małych dzieci), pokazujące osoby roznegliżowane, zawierające widoczne logo innej marki, mogące wywoływać przykre odczucia u osoby oglądającej.

13.4. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w sklepie internetowym marki

13.5. Autorem opinii nie może być także sam sprzedawca ani osoby działające na jego zlecenie w celu wystawienia opinii. Dziob Druk publikuje tylko prawdziwe opinie Klientów jak również nie zleca nikomu wystawiania opinii o swoich produktach.